Kapal bastom
tiga kali
Itu tanda mau
lapas tali
Beta pung hati
sung seng tahan
Lia ale
manangis…
Bagi ale dong yang nyong-nyong deng nona-nona di awal
2000-an pasti akrab deng lagu yang dinyanyikan biduawanita “Febiola Mamahit”
ini. Juga deng lagu Balada Pelautnya Bung Melki Goeslaw (almarhum). Ya… dua lagu ini bercerita tentang pelabuhan dengan
segala peristiwa dan ceritanya
Bagi katong orang Ambon, pelabuhan adalah sebuah tempat
yang familiar, apalagi di jaman dulu ketika tiket pesawat masih mahal. Beta
rasa hampir samua pernah datang deng barangkat dari pelabuhan.
Dulu pelabuhan sangat penting artinya seng hanya sebagai tempat
bersandarnya kapal. Pelabuhan seperti menjadi tanda deng titik tolak para pejuang hidup dan masa depan. Dari
pelabuhan anak-anak Ambon, anak-anak Maluku, melarungkan tekadnya untuk merah
masa depan, baik itu mau pi sekolah, atau mengadu nasib di rantau. Pelabuhan
memang penting adanya. Pelabuhan menyimpan banyak cerita di tiap sudutnya.
Ketika baru masuk menuju terminal penumpang, apalagi ada ade
nona kele deng airmata, ale pasti pikir banyak termasuk seng mau barangkat sebelum
benar-benar melewati pintu masuk. Apakah ale akan benar-benar harus pergi
meninggalkan semua kenangan masa kecil sampe remaja, harus meninggalkan ade
nona yang ada pono deng airmata di ale pung sabalah atau ale musti barangkat
lalu nanti pulang deng kemenangan?
Perjuangan Antri Bali Tiket deng Antri Nae Tangga Kapal
Beli tiket kapal di jaman itu, seng gampang model beli tiket pesawat
sekarang. Salah satu opsi paling masuk akal supaya tiket segera ditangan adalah
mengantri di loket PELNI. Dan itu ale bisa antri deng jam untuk dapa tiket.
Apalagi kalau pas musim liburan. Sabar adalah kunci ketika harus berdesakan
sampe mandi-mandi karingat demi satu dua lembar tiket berharga ini. Meskipun
dulu tong suka jadi pelarian alias seng beli tiket. Yang ini nanti kapan-kapan beta carita akang pung kisah sendiri.
Satu hal lagi yang butuh perjuangan adalah naik ke kapal.
Setelah dapat tiket, (ini yang nae kelas ekonomi). Katong harus siap-siap untuk
segera naik ke kapal for cari tampa. Ini juga perjuangannya seng gampang.
Katong harus berjibaku untuk bisa capat masuk di kapal biar bisa dapa tampa di
dek ekonomi. Kalo ale kurang capat, alamat ale dapa tampa di lorong-lorong, di
tangga-tangga atau di bawah sekoci. Kalo su bagini tentu ale dong musti bali
tikar rinjani. Hahahaha….
Ya, ketika menulis ini, beta pung ingatan otomatis
kembali ke masa-masa itu. Menahan tawa dan membendung rindu pengalaman seru
itu. Ah, senangnya. Terkadang beta berharap bisa mengulang ritual unik itu.
Suara khas pertanda Kapal akan
berangkat.
“Tooooottt tooottt tooott tooootg…..” anggap saja bunyi kapal stom kya
bagitu
Perhatian… Bagi para penumpang
yang masih berada di atas dermaga dipersilahkan naik ke kapal. Dan bagi para
pengantar dan pengunjung yang masih
berada di atas kapal dipersilahkan untuk turun, karena apabila anda terbawa
dalam pelayaran ini, maka anda akan dikenakan denda seratus persen. ABK dek
siap muka belakang. Kapal siap kami berangkatkan.
Kalo suara ini paling familiar deng selalu ale dong
dengar saat berada di pelabuhan. Kalo Kapten Kapal su kase pengumuman bagini,
itu berarti sebuah pertanda bahwa kapal su mau balapas tali, alias su mau
balayar. Jadi mau seng mau, suka seng suka ale musti antar ade nona ke pintu
supaya dia turun dari kapal.
Episode ini adalah episode paling barat dari ritual
keberangkatan yang ale musti lewati, kecuali kalo ale seng ada maitua. Yah… pait-paitnya
seng ada yang antar ale barangkat.
Ale harus pigi. Airmata pasti tumpa lia
ade nona kipas lenso di atas dermaga
Kali pertama harus meninggalkan kota kesayangan tempat
ale lahir deng tumbuh, adodo… nyong ee, dia pung saki deng dia pung barat jang
bilang akang lai kio. Terlebih lagi ketika keluarga, ale pung tamang-tamang
deng ale pung nona antar ke pelabuhan, dan bersama-sama batamang ale. Dong bahkan
antar ale sampe nae di atas kapal.Biar ale tutup deng apa lagi, biar kata ale pung dada dari baja lai, biar pele bagemana cara lai. Tetap airmata jatuh nyong.
Apalagi ketika kapal su lapas tali terus ale lia dong lambaikan
tangan saat kapal mulai menjauh, seng bisa dipungkiri air mata yang sudah
membendung di pelupuk mata, yang dari tadi ale tahan sekuat tenaga agar seng
tumpah akang tetap malele.
Entah mengapa, pelabuhan deng momen-momen ketika itu
selalu bisa menduakalilipatkan emosi yang campur aduk. Rasa sedih ketika
meninggalkan dan ditinggalkan. Penuh sihir, mungkin.
Badiri di pinggir Kapal, bikin ale
bertanya “Apa tempo bisa bale kombali?”
Setelah ale pung airmata abis tatumpa, lalu ade nona pung lenso yang ale
kase su kabur-kabur kelihatan dia lambaikan dari atas dermaga, ale pun mulai
bajalang perlahan. Mencari spot sebuah bangku kosong di kantin Dek 7 (paling
atas). Sambil minum kopi deng pesan pop mie, ale mulai dudu ba inga.
“Kapan beta bisa kembali ke pelabuhan ini lagi. Kapan beta pulang kombali.”
Bertanya pada diri sendiri, menanti jawaban yang seng tau
bisa biking hati loas ke seng. Apalagi kalo ale pikir ade nona akang setia ka
seng, jang – jang ada tamang yang tikang ale dari balakang. Nanti dia kirim
surat ka seng, samua itu makin membuat ale pung dada tairis-iris deng rasa mau
putus jatong. Lalu ale mulai angka hati dan berdoa (di dalam hati) agar bisa pulang lagi. Secepatnya.
Supaya ale seng manangis kombali, biasanya langkah yang
dilakukan adalah bajalang ron kapal, naik turun dek. Sapa tau bakudapa tamang
skolah atau tamang barmaeng yang sama-sama barangkat. Paling seng ada tamang
bacarita selama di kapal.
Pelabuhan memang saksi abadi
Setiap orang apalagi
generasi 90-an, pasti menyimpan sebagian kecil kenangannya di pelabuhan. Pelabuhan
memang selalu menjadi saksi campur aduk emosi ketika katong pigi deng pulang
kombali. Suasana pelabuhan memang, punya
caranya sendiri untuk bikin baper.
Sebagai titik
pertemuan, penantian, hingga perpisahan pelabuhan memang punya cerita di setiap
sudutnya. Suasananya memang mendukung ale untuk menata hati, untuk pigi balayar
dan pulang kombali. Tapi inga jang kase
biasa lapas tali lapas cinta nyong… yang seumuran deng beta inga kenangan
dolo-dolo kappa ee? hahahaiii…..


Tidak ada komentar:
Posting Komentar